Julieta Gonzalez-Springer

Julieta Gonzalez-Springer

Urodzona w Meksyku, zaczynała naukę śpiewu w Konserwatorium Narodowym w Meksyku. Ukończyła studia wokalne w krakowskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem Barbary Niewiadomskiej, a następnie studia podyplomowe w Centrum Muzyki Dawnej w Genewie pod kierunkiem Beatrice Cramoix w dziedzinie śpiewu barokowego i Fancisa Biggi (ensemble Lucidarium) oraz Laurence Brisset (ensemble De Caelis) w zakresie muzyki średniowiecznej. Uczestniczyła w kursach prowadzonych m.in. przez Jill Feldman, Benjamina Bagby (Sequentia), Katarina Livljanić (Dialogos), Harry’ego van der Kampa, Marie Leonhardt, Andrew Kinga i Evelyn Tubb (The Consort of Musicke), Dawida Ebena (Schola Gregoriana Pragensis), Rene Zosso (Clemecic Consort), Marcela Pérèsa (Organum).

Jako solistka współpracuje z zespołami i muzykami ze Szwajcarii, Włoch, Francji, Meksyku i Polski takimi jak  „Elyma”  (dyr. Gabriel Garrido), „De Caelis” (dyr. Laurence Brisset), “Fin Amor” (dyr. Paolo Zebolino, Genewa), „Sintagma Musicum” (dyr. Gustavo Delgado), „Flores Harmonie” (dyr. Alexandre Traube), „Ars Nova” (dyr. Jacek Urbaniak), “Jácaras” (dyr. Piotr Zaleski), Flores Rosarum (dyr. Susi Forfoglia), Radomską Orkiestrą Kameralną oraz z organistami i klawesynistami: Markiem Toporowskim, Henrykiem Janem Botorem, Norbertem Petry (Metz), Norbertem Brogginim (Genewa), Gustavo Delgado i Ofelia Gómez (Meksyk).

 

Koncertowała m.in. w Operze w Lyonie, Genewie, Lozannie, Operze Narodowej w Meksyku oraz na różnych festiwalach w Polsce, Francji, Szwajcarii, Niemczech, Meksyku, Włoszech, takich jak Bachakademie (dyr. Hellmuth Rilling), Festiwal d’Ambroney, Festival Concerti d’Autunno di Rho (Włochy), 24 heures de Musique (Romont, Szwajcaria), Festival Internacional de Órgano Barroco (Meksyk), Festival del Centro Histórico de la Ciudad de México, Saisons Musicales w Fundation Royaumont (Francja), Polska Akademia Gitary, Festiwal Organowy (Koszalin), Festiwal Chanterelle (Gołuchów), Maj z Muzyką Dawną oraz  Forum Musicum (Wrocław), Festiwal „Banchetto Musicale” w Wilnie, Festiwal „Fide et Amore” w Żorach (Ordo Virtutum, Hildegard Von Bingen), Festiwal Sacrum Profanum (Kraków) – premiera „Króla Leara” Pawła Mykietyna.

 

Występuje jako solistka z wieloma muzykami i zespołami muzyki dawnej. Jej repertuar obejmuje także muzykę współczesną oraz tradycyjną i klasyczną z Meksyku i krajów Iberoamerykańskich.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wykonawcy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *