Maria Hilla
Maria Hilla (sopran) – absolwentka wydziału Wokalno – Aktorskiego Gdańskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. dr hab. Wiesławy Maliszewskiej.
Zadebiutowała na scenie operowej wykonując partię Marcelliny z opery „Wesele Figara” W.A.Mozarta. Wystąpiła na wielu festiwalach muzycznych w kraju (m.in.: Festiwalu „Mozart 2006- Oblicza Geniuszu”, Letni Festiwal Organowy w Rumi, Pasymskie Wieczory Organowe, Słowo i Muzyka u Jezuitów, Gdyński Sezon Chóralny CANTEMUS OMNES, Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Pasłęku itd) oraz za granicą (Niemcy, Holandia, Litwa, Hiszpania, Czechy). Uczestniczyła w licznych kursach wokalnych, doskonaląc swoje umiejętności pod kierunkiem najwybitniejszych pedagogów śpiewu solowego m. in . z Paulem Esswoodem, Claudio Desderim i Charlotte Lehmann.
Szczególnie bliska jest jej literatura wokalna z epoki baroku, romantyzmu a także rzadko wykonywana muzyka atonalna.
Karol Hilla
Karol Hilla jest absolwentem gdańskiej Akademii Muzycznej w klasie organów prof. Romana Peruckiego. W 2008 r. ukończył z wyróżnieniem Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu, gdzie kształcił się w latach 2002-2008 pod kierunkiem prof. Wolfganga Zerera (program Erasmus, studia podyplomowe Konzertexamen).
Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich interpretacji muzyki organowej, prowadzonych przez takich pedagogów jak Harald Vogel, Susanne Landale, Jon Laukvik, Ludger Lohmann, Lorenzo Ghielmi i.in.
Koncertował w wielu miastach Polski i za granicą (Niemcy, Rosja, Francja, Litwa, Holandia, Hiszpania, Finlandia, Czechy, Portugalia). Współpracował jako solista i muzyk orkiestry z Polską Filharmonią Bałtycką, Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej w Gdańsku, Zespołem „Camerata Nova” ze Szczecina oraz Zespołem Muzyki Dawnej „Cappella Gedanensis”.
Jest laureatem II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Organowym w Rumi. W roku 2002 zakwalifikował się do udziału w Międzynarodowym Konkursie Organowym „Grand Prix de Chartres”. W 2009 roku uzyskał nominację do Pomorskiej Nagrody Artystycznej.
Pełni funkcję organisty w Kościele św. Andrzeja Boboli w Gdyni. Jest również wiceprezesem Pomorskiego Stowarzyszenia Musica Sacra.
W latach 2018-19 artysta dokonał nagrania (wraz z innymi organistami gdańskimi) wszystkich dzieł Daniela M. Gronaua. Nagrania te zostały wydane na płytach CD i stanowią światową premierę kompletnego zbioru zarejestrowanych utworów tego kompozytora.
Dopełnieniem działalności artystycznej artysty stanowi działalność pedagogiczna i naukowa. Prowadzi klasę organów w Szkole Muzycznej I i II st. w Gdyni. W roku 2020 uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych a obecnie jest adiunktem w Akademii Muzycznej im. K. i G. Bacewiczów w Łodzi
Dariusz Bąkowski-Kois
Dariusz Bąkowski-Kois – ukończył studia historyczne na Uniwersytecie Jagiellońskim (1997) oraz Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie organów prof. Józefa Serafina (2000, dyplom z wyróżnieniem). Specjalizację w zakresie wykonawstwa francuskiej neoromantycznej symfoniki organowej odbył w ramach studiów podyplomowych w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie pod kierunkiem kwal. II st. Magdaleny Czajki (2002/2003). Studia podyplomowe kontynuował (2003/2004) w Konserwatorium Wiedeńskim (obecnie: Privatuniversität Wien) w klasie organów Thomasa Schmögnera (także na Wydziale Muzyki Dawnej, z zakresu gry na klawesynie, klawikordzie oraz pianoforte).
Prowadzi ożywioną działalność artystyczną w kraju i za granicą: koncertował we Francji, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Belgii, Norwegii, Szwecji, Estonii, Włoszech, w Rosji, Chinach, Meksyku, a także w Brazylii. Występował z recitalami w tak prestiżowych miejscach jak Archikatedra św. Piotra w Kolonii, (Archi)katedra św. Piotra w Trewirze, Bazylika Konstantyna (Aula Palatina) w Trewirze, Katedra NMP w Antwerpii, Katedra św. Bawona w Gandawie, Katedra św. Salwatora w Brugii, Katedra św. Marcina w Utrechcie, Grote of Sint-Laurenskerk Rotterdam, Katedra św. Bawona w Haarlem, Grote Kerk NMP w Bredzie, Katedra NMP w Tallinnie, Archikatedra NMP w Moskwie czy Narodowe Centrum Sztuki (NCPA) w Pekinie. W latach 2001-2007 ściśle współpracował z zespołem Capella Cracoviensis, realizując w ramach licznych koncertów partie solowe, a także organo obbligato, czy basso continuo. Był jurorem międzynarodowych konkursów organowych w Rumi i Łodzi, Tariverdiewa w Hamburgu oraz licznych konkursów ogólnopolskich.
Od 1999 jest pracownikiem Katedry Organów Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2002 doktoryzował się na Wydziale Historycznym UJ (praca doktorska z zakresu historii mentalności szlachty polskiej początków XVIII wieku). W 2006 uzyskał stopień doktora habilitowanego z zakresu instrumentalistyki (praca habilitacyjna poświęcona zagadnieniom wykonawstwa iberyjskiej muzyki organowej XVII stulecia), zaś w 2013 otrzymał tytuł profesora sztuk muzycznych. W 2014 ukończył na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu studia podyplomowe Master of Business Administration – Zarządzanie Szkołą Wyższą. W kadencji władz Uczelni 2012-2016 pełnił funkcję Prorektora ds. dydaktyki i rozwoju kadry Akademii Muzycznej w Krakowie, 2016-2020 był Kierownikiem Katedry Organów swej macierzystej Uczelni.
Joanna Woszczyk-Garbacz i Jakub Garbacz
Joanna Woszczyk-Garbacz (flet) Swoją edukację muzyczną rozpoczęła w PPSM nr 1 w Warszawie, w klasie Marka Chodorowskiego. Naukę kontynuowała w PSM II st. nr 1 w Warszawie, w klasie Jerzego Chudyby. W roku 2001 ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie fletu prof. Antoniego Wierzbińskiego. W roku 2009 uzyskała tytuł doktora sztuki w zakresie gry na flecie. Uczestniczyła w wielu konkursach fletowych oraz kameralnych, zdobywając liczne nagrody i wyróżnienia, m.in.: uczestniczyła w finale konkursu Pacem in terris w Bayreuth (1998), uzyskała wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Fletowym w Krakowie (1999), IV nagrodę na Konkursie Muzyki Francuskiej w Łodzi (1999), I miejsce na Konkursie Fundacji YAMAHA w Krakowie (2000), I miejsce na Konkursie Fletowym w Warszawie (2001), III nagrodę na Międzynarodowym Konkursie im. Friedricha Kuhlaua w Uelzen (2003), wyróżnienie honorowe na Międzynarodowym Konkursie Indywidualności im. Aleksandra Tansmana w Łodzi (2004), I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych w Paryżu (2005). Także w 2005 roku otrzymała od Prezydenta Miasta Łodzi indywidualną nagrodę naukową za osiągnięcia artystyczne. W 2000 roku otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Brała udział zarówno w kursach orkiestrowych (Ochsenhausen, Bayreuth), jak i solowych (Orońsko, Holland Music Sessions, Academie Internationale d’Ete de Nice, Internationale Meisterkurse Zurich, Łódź, Wrocław), prowadzonych przez następujących muzyków: Peter Lukas Graf, Aurele Nicolet, Patric Gallois, Rien de Reede, Janos Balint, Miriam Nastasy, Marina Piccinini, Marzio Conti, Michael M. Kofler, Christian Cheret, Craig Goodman. Obecnie koncertuje solo, oraz w Duo Consonantes z Jakubem Garbaczem (organy), a także w różnych zespołach kameralnych. Występowała na większości festiwali muzycznych w kraju, oraz poza jego granicami. Współpracuje także z orkiestrą Polish Camerata i Orkiestrą Filmową HollyŁódź. Jest pracownikiem Akademii Muzycznej w Łodzi, gdzie prowadzi klasę fletu oraz zajęcia z kameralistyki. Jest także flecistką w Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina. W roku 2009 wraz z klawesynistką Ewą Rzetecką nagrała płytę CD „Barok w Europie”, która ukazała się nakładem wydawnictwa „Ars Sonora”.
Jakub Garbacz – organista, producent muzyczny i realizator dźwięku. Urodzony w 1975 r. w Kielcach, swoją muzyczną edukację rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej w Kielcach w klasie fortepianu, jednocześnie kontynuując naukę gry na organach u Jerzego Rosińskiego – organisty bazyliki katedralnej w Kielcach. W 2000 roku ukończył z wyróżnieniem studia w klasie organów prof. Mirosława Pietkiewicza w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, a w 2011 roku studia podyplomowe w zakresie realizacji dźwięku. Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich interpretacji i improwizacji organowej, a także w konkursach muzyki organowej: Brno – 1997 r. (udział w półfinale), Rumia – 1997 r. (II nagroda), Wilno – 1999 r. W latach 1999–2001, jako stypendysta szwajcarskiej Stiftung für Internationale Meisterkurse für Musik, brał czynny udział w letnich kursach mistrzowskich prowadzonych przez prof. Jeana Guillou w Tonhalle w Zurychu. Koncertował w ramach większości festiwali organowych w Polsce, a także za granicą (m.in. Czechy, Finlandia, Holandia, Irlandia, Litwa, Niemcy, Słowacja, Szwecja, Włochy). Prowadzi intensywną działalność jako muzyk kameralista, współpracując z chórami, solistami i zespołami muzyki dawnej. Na stałe współpracuje z flecistką Joanną WoszczykGarbacz. Jakub Garbacz od 2002 roku pełni funkcję pierwszego organisty bazyliki archikatedralnej św. Stanisława Kostki w Łodzi. Sprawuje kierownictwo artystyczne nad organizowanym przez Fundację Carpe Diem cyklem koncertów „Organy – solo i kameralnie”. Prowadzi prezentacje 58-głosowych organów archikatedry w Łodzi. Jako wykładowca współpracuje ze Studium Muzyki Kościelnej Archidiecezji Łódzkiej. Jest członkiem Komisji Muzyki Kościelnej przy Kurii Metropolitalnej Łódzkiej. Jakub Garbacz oprócz działalności ściśle artystycznej prowadzi studio nagraniowe muzyki klasycznej i wydawnictwo płytowe Ars Sonora, jest wykładowcą w Instytucie Mediów i Produkcji Muzycznej Akademii Muzycznej w Łodzi oraz Uniwersytetu Opolskiego gdzie prowadzi zajęcia związane z realizacją dźwięku i transmisji internetowych koncertów muzyki klasycznej. Jest współzałożycielem Polskiego Wirtualnego Centrum Organowego www.organy.art.pl.