Michał Kopyciński
Michał Kopyciński urodził się w Lublinie. Tam też ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Karola Lipińskiego w klasie Sławomira Kurczaby. Naukę kontynuował na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Białymstoku, początkowo u prof. Andrzeja Chorosińskiego i dr Bartosza Jakubczaka, następnie w klasie organów prof. Jana Bokszczanina. W latach 2016-2017 studiował w Królewskim Konserwatorium w Antwerpii w klasie organów, fisharmonii i kameralistyki prof. Jorisa Verdin.
Swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich prowadzonych przez profesorów: Jane Parker Smith, Thomasa Trottera (Anglia), Raula Prieto Ramireza (Hiszpania), Ulricha Walthera (Niemcy), Konstantina Volostnova, Alexeya Schmitova (Rosja), Petera van Dijk (Holandia), Maurizio Maffezzoli, Lorenza Ghielmiego (Włochy), Kevina Bowyer’a (Szkocja) i Gary’ego Verkade (Szwecja).
Od 2014 roku sprawuje funkcję Prezesa Fundacji Sono Organi. Jest ponadto dyrektorem artystycznym „Świętokrzyskich Koncertów Muzyki Organowej i Kameralnej” w Lublinie. W latach 2018-2021 prowadził zajęcia z fisharmonii oraz kameralistyki organowej w Filii Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Białymstoku. W swoich zbiorach posiada cztery cenne fisharmonie: amerykańskąfirmy „Estey” z Brattleboro w stanie Vermont z lat 20-tych XX wieku, francuskiej firmy „Alexandre” z 1862 roku, niemieckiej firmy „J&P Schiedmayer” z 1873 roku,oraz najcenniejszą paryskiej firmy Mustel z roku 1904. W 2018 roku wspólnie z pianistą Tomaszem Jeleniewskim stworzył pierwszy w Polsce duet w składzie fisharmonia, fortepian o nazwie „Duet na 149 klawiszy”. Prowadzi czynną działalność koncertową w kraju i za granicą (Hiszpania, Niemcy, Włochy, Belgia, Litwa, Ukraina).
Hanna Dys i Szymon Zawodny
Hanna Dys
Organistka – pedagog, animator kultury; profesor AM na Wydziale Instrumentalnym gdańskiej Akademii Muzycznej; absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku, w klasie organów prof. R. Peruckiego oraz Hochschulefür Musik und Theater w Hamburgu, w klasie prof. w. Zerera (dyplom z wyróżnieniem); stypendystka m.in. Brahms Stifftung, Stypendium dla Twórców Kultury oraz Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego; laureatka i uczestniczka konkursów międzynarodowych.
Hanna Dys koncertuje na najważniejszych festiwalach muzyki organowej w Polsce i w Europie (m.in. Włochy, Finlandia, Rosja, Norwegia, Niemcy, Mołdawia, Hiszpania). W działalności koncertowej propaguje polską muzykę organową, m.in. nagrała w ramach swojego przewodu habilitacyjnego płytę monograficzną z dziełami Mieczysława Surzyńskiego. Jest inicjatorką oraz dyrektorem Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Grudziądzu oraz Lubin Culture 2022. Jest także pedagogiem klasy organów w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. w Gdańsku. Jej studenci i uczniowie są laureatami wielu konkursów organowych. Regularnie prowadzi kursy mistrzowskie w Polsce i za granicą, m.in. w Rosji, na Litwie, we Włoszech, w Finlandii. Jest jurorem konkursów organowych, a także konsultantem Centrum Edukacji Artystycznej. Na jej dorobek składa się wiele nagrań solowych oraz kameralnych, w tym nominowanych do nagrody „Fryderyka”. Jest laureatką „Muzycznych Orłów 2021”. W 2023 roku otrzymała odznaczenie „Zasłużony dla Kultury Polskiej”. W 2024 roku nominowana za wydawnictwo „Organ transcriptions” do Pomorskiej Nagrody Artystycznej.Koncertuje z saksofonistą z Szymonem Zawodnym w ramach festiwali w kraju i za granicą wykonując zróżnicowany repertuar, w tym utwory polskich kompozytorów dedykowane duetowi.
Szymon Zawodny
Saksofonista, członek kwartetu saksofonowego The WhoopGroup oraz pedagog w klasie saksofonu na Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku. Wszechstronny artysta wykonujący nie tylko muzykę klasyczną i współczesną, ale także jazzową i rozrywkową.
Studia licencjackie ukończył pod kierunkiem Pawła Gusnara na UMFC w Warszawie (2014), a magisterskie w Musik undKunst Privatuniversität der Stadt Wien w klasie saksofonu Larsa Mlekuscha (2016). Później kształcił się także na Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku w specjalności saksofon jazzowy pod okiem Macieja Obary, gdzie otrzymał dyplom licencjata (2019). W 2019 roku uzyskał także tytuł doktora sztuk muzycznych – saksofon klasyczny.
Oprócz stałej działalności w ramach zespołu The WhoopGroup, udziela się także w innych projektach: Sound of the Cosmos|2020 (autorski projekt na saksofon, perkusję i elektronikę), Sound of Fusion (duet saksofon – organy) czy Filip Żółtowski Quartet (kwartet jazzowy). Jako solista i członek zespołów kameralnych występował chociażby w takich miejscach jak Wiener Konzerthaus, Musikverein Wien, NOSPR w Katowicach, czy Filharmonia Narodowa.
Szymon Zawodny jest laureatem wielu międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów muzycznych. W 2018 roku został nominowany do prestiżowej nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej w kategorii „Odkrycie roku”, za debiutancki album „Crimes” zespołu The WhoopGroup. Szymon jest także dwukrotnym stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2010, 2011) oraz laureatem programu stypendialnego W 2023 roku został laureatem nagrody Fryderyk 2023 za płytę „WarsawSaxophoneOrchestrafeat. The WhoopGroup”. Koncertuje z organistką z Hanną Dys w ramach festiwali w kraju i za granicą wykonując zróżnicowany repertuar, w tym utwory polskich kompozytorów dedykowane duetowi.
Ilona Kubiaczyk-Adler
Ilona Kubiaczyk-Adler jest koncertującą organistką, pianistką, dyrygentką, dyrektor artystyczną i pedagogiem. Jej kariera zawodowa od lat skupia się na zgłębianiu tradycji wykonawstwa muzyki z epok wcześniejszych, łączenia jej z muzyką współcześnie komponowaną, oraz poświęcaniu szczególnej uwagi kompozycjom ze Wschodniej i Centralnej Europy i obu Ameryk. Jej dotychczasowa działalność artystyczna zaprowadziła ją do różnych zakątków Europy, Południowej i Północnej Ameryki.
Do najciekawszych profesjonalnych angaży Ilona zalicza koncerty w Oude Kerk, Nieuwe Kerk, Orgelpark i Muzeum van Gogha w Amsterdamie, w kościele Sint Laurenskerk w Alkmaar, w Issue Project Room w Nowym Jorku, w festiwalu „Right Brain Rising!” w Arizonie, festiwalu „Musica Moderna” w Łodzi, z Orkiestrą Amerykańskich Sił Powietrznych w kościele prezydenckim Św. Jana w Waszyngtonie, na Uniwersytecie Cornell w stanie Nowy Jork, na Uniwersytecie Michigan w Ann Arbor, w Seminarium Teologicznym w Princeton w stanie New Jersey, i wMiędzynarodowej Akademii Organowej w Göteborgu w Szwecji.
Kubiaczyk-Adler wykładała na Akademii Muzycznej w Łodzi i na Uniwersytecie Stanowym w Phoenix w Arizonie. Ukończyła Akademię Muzyczną w Łodzi (Magister Sztuki), Konserwatorium w Amsterdamie w Holandii (Magister Sztuk Muzycznych), oraz Uniwersytet Stanowy w Arizonie w USA (Doktor Sztuk Muzycznych). Uczyła się gry na organach u Kimberly Marshall, Jacques’a van Oortmerssen’a, Ireny Wisełki-Cieślar i Grażyny Fajkowskiej. W trakcie studiów uczestniczyła w kursach i lekcjach prywatnych prowadzonych przez wybitnych europejskich artystów, m.in.: Olivier Latry, Guy Bovet, Ludger Lohmann, John Scott, Susan Landale, Pieter van Dijk, Lorenzo Ghielmi, Peter Planyavsky, Wolfgang Seifen. Brała udział w międzynarodowych konkursach muzyki organowej: zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie interpretacji muzyki francuskiej w Warszawie, została finalistką konkursu w Lejdzie w Holandii, półfinalistką konkursu w Irlandii i konkursu Westfield w stanie Nowy Jork.
Jej album “Antique Sound Palette”,nagrany na zrekonstruowanych organach Hildebrandta z 1719 roku w Pasłęku, oraz nagrania na historycznie informowanych organach Richards & Fowkes w Arizonie były wielokrotnie prezentowane w Amerykańskim Radio Publicznym.
Ilona Kubiaczyk-Adler mieszka obecnie w Phoenix, USA. Od 2019 roku pracuje na stanowisku Dyrektor Muzycznej oraz Organistki Tytularnej w Kościele Prezbiteriańskim Pinnacle w Scottsdale, gdzie gra na mistrzowskim instrumencie Richards & Fowkes op. 14. Ilona jest również dyrektorką artystyczną Pinnacle Concert Series – serii ok. 20 koncertów rocznie promujących muzykę klasyczną, chóralną, organową i nie tylko. Ilona zapoczątkowała program Organ Scholar w Pinnacle, gdzie kształci młodych adeptów muzyki organowej i chóralnej. Jest również członkinią Związku Muzyków Prezbiteriańskich, Związku Amerykańskich Dyrygentów Chóralnych i Związku Kobiet Organistek „Musforum”. Przez 8 lat zajmowała stanowisko Przewodniczącej d/s Edukacji oraz zasiadała w zarządzie lokalnego oddziału Amerykańskiego Związku Organistów (American Guild of Organists).
W wolnych chwilach wraz z mężem i dwójką synów chodzi po górach i jeździ na rowerze. Żeby dotrzymać im tempa co dzień robi planki, a żeby od nich odpocząć uprawia jogę 🙂 Więcej informacji i nagrań można znaleźć na www.ilonakadler.com.
Marcin Armański
Marcin Armański – urodził się w Kielcach w 1983roku. Naukę gry na organach rozpoczął pod kierunkiem ks. Zbigniewa Rogali, ukończył również Państwową Szkołę Muzyczną w Kielcach w klasie fortepianu oraz Salezjańskie Liceum Muzycznym w Lutomiersku. W 2007 roku uzyskał tytuł magistra sztuki Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, gdzie studiował w klasie profesora Juliana Gembalskiego i Zygmunta Antonika.
Od 2006 związany jest z Dolnym Śląskiem jako kantor Kościołów Pokoju w Świdnicy i w Jaworze oraz organista zboru ewangelicko-reformowanego we Wrocławiu. Prowadzi działalność pedagogiczną. Jest laureatem ogólnopolskich konkursów organowych i kompozytorskich. Ma na swoim koncie liczne nagrania dla Radia i Telewizji (w tym także dla telewizji amerykańskiej i japońskiej). W 2011 roku zagrał specjalny koncert podczas wizyty szwedzkiej pary królewskiej w Świdnicy. Jest organizatorem życia muzycznego na Dolnym Śląsku, od wielu lat prowadzi festiwale organowe m.in w Jeleniej Górze, Bolkowie, Karpaczu, Kaczorowie, Świdnicy. W 2016 roku zainicjował projekt edukacyjny „Ogólnopolskie Warsztaty dla Organistów i Muzyków Kościelnych”, który funkcjonuje pod patronatem Synodalnej Komisji ds. Liturgii i Muzyki Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego.
Zajmuje się organmistrzostwem – rekonstrukcjami historycznych instrumentów klawiszowych.
Wojciech Kubiak
Ukończył Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
W trakcie studiów brał udział w wielu projektach orkiestrowych i kameralnych. Współpracował z Państwową Wyższą Szkołą Filmową, Telewizyjną i Teatralną w Łodzi. Jest nauczycielem klas trąbki szkół muzycznych I i II stopnia. Bierze udział w wielu kursach mistrzowskich o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest organizatorem wielu wydarzeń artystycznych. Współpracuje z orkiestrą Teatru Wielkiego w Łodzi. Jest pierwszym trębaczem Young Generation Orchestra. Prowadzi działalność koncertową zarówno w charakterze solisty jak i kameralisty. Jest pomysłodawcą i założycielem duetu ”Duo Ad libito” z którym koncertuje.